szukaj   |   mapa serwisu   |   poczta

polecamy
 w sklepie
Życie i wiara
Podręcznik do trzeciej klasy gimnazjum do nauczania kościelnego - religii ewangelickiej
 w internecie
www.zwiastun.pl
Serwis dwutygodnika ewangelickiego.
 w serwisie
Zapraszamy do studiowania Biblii w Korespondencyjnym Kursie Biblijnym.
  Wizyta u ewangelików z Wisły

Członkowie parafii ewangelickich z Pokoju, Lubieni i kilka osób z Opola zorganizowali wycieczkę do Wisły.

Pogoda wprawdzie nie dopisała, ale humory tak i udało nam się zwiedzić wszystkie zaplanowane miejsca. Byliśmy więc w Leśnym Kościele na Równicy, w Muzeum Beskidzkim, w galerii trofeów Adama Małysza, widzieliśmy czekoladowego wiślańskiego skoczka i odwiedziliśmy kościół ap. Piotra i Pawła w Wiśle.

W sobotni wieczór deszcz pokrzyżował plany związane z ogniskiem, nie przeszkodziło nam to jednak w zjedzeniu pieczonego mięsa z kapustą serwowanego przez wspaniałego kucharza. Słuchaliśmy też śpiewu Wańców - wiślańskiej grupy śpiewaków ludowych. Sobotę zakończyliśmy spotkaniem na strychu, przy dźwiękach gitary, ze śpiewem i zabawami.

W niedzielę zobaczyliśmy skocznię im. Adama Małysza w Wiśle Malince i zaporę w Wiśle Czarnym. Uczestniczyliśmy również w nabożeństwie w kościółku prezydenckim na Zadnim Groniu prowadzonym przez ks. Marka Michalika. Po południu odwiedziliśmy kościół Św. Trójcy w Skoczowie, a potem pojechaliśmy do Chlebowej Chaty w Górkach Małych, gdzie zwiedziliśmy stary spichlerz oraz chatę z czasów naszych pradziadów, zgłębiliśmy tajniki pszczelarstwa i wypieku chleba. Spróbowaliśmy również samodzielnego wypieku podpłomyków, które mogliśmy zjeść ze swojskim smalcem, masłem lub miodem.

W niedzielny wieczór, dzięki Bożej opiece i prowadzeniu bezpiecznie wróciliśmy do swoich domów.

Katarzyna Kowalska

Zdjęcia z wyjazdu na stronie Parafii Ewangelickiej w Pokoju i Lubieni na Facebooku. Kliknij TYTAJ.

Zapowiedzi wydarzeńWiadomości z PolskiTydzień Ewangelizacyjny dla Rodzin w KarpaczuRekolekcje JawornickieDiecezjalne pożegnanie wakacjiPółkolonie w Bielsku-BiałejUroczystości jubileuszowe w KarpaczuObóz młodzieży z Drogomyśla w LubaniuGloria w Pokoju i LubieniKs. Marcin Pysz wybrany proboszczem w PiszuObóz językowy w MikołowieRozstrzygnięty konkurs ks. ByrtaRatują organy kościoła JezusowegoWakacyjne szkolenie i festiwal dla BobrkaPółkolonie z AmerykanamiJubileusz kościoła w ZgierzuSyców skorzystał z pomocy UEPamiątka założenia "Eben-Ezer"Uroczystości w odrestaurowanym kościeleDębowiec – stulecie kościoła ZbawicielaChór z Lispka w MikołajkachPółkolonie biblijno-językowe w KoszalinieWiadomości z zagranicyArchiwum wydarzeń